Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstavio je novo rešenje o sistemu javnog prevoza.
Gradonačelnik je najavio da će celodnevna karta koštati 200 dinara, a da se ukida karta koja važi 90 minuta.
Kako je izjavio Šapić, mesečne karte koštaće 3.000 dinara za jednu zonu, a 3.500 za dve zone. Godišnja karta biće 30.000 dinara za prvu, odnosno 35.000 dinara za dve zone.
Šapić je naveo da će se karta kupovati preko SMS poruke, aplikacije i na prodajnim mestima Javnog preduzeća „Naplata prevozne usluge“. Ukida se prodaja u vozilima, na trafikama, preko interneta i platnom karticom, preneo je Telegraf.
Navodi se da će plaćanje SMS porukom biti slično kao kod naplate parkiranja.
Uvodi se karta za sedam dana po ceni od 1.000 dinara, ukidaju se postojeće karte za tri i pet dana. Sve povlašćene kategorije koje plaćaju jeftiniju cenu karte imaju jednu tarifu – ona je 1.000 dinara.
„Uvodimo moderan sistem plaćanja putem besplatne aplikacije“, kazao je Šapić.
Svi učenici starosti do 19 godina dobijaju besplatan prevoz. To važi i za starije osobe od 65 godina, ali oni neće morati da imaju kartu i godišnju dopunu kao do sada. Oni će se prijavljivati preko aplikacije ili će dobiti doživotnu u besplatnu kartu, rekao je gradonačelnik Beograda.
Ukidaju se kontrolori
Šapić je kazao i da će se ukinuti kontrolori.
„U autobuse će ulaziti Beli, odnosno Komunalna milicija i neće zaustavljati autobus ni ostale putnike. Putniku bez karte oni će uručivati nalog za plaćanje posebne karte. Putnik koji dobije taj nalog neće biti izbačen iz autobusa“, rekao je.
Neće biti validatora
Stupanjem na snagu novog sistema naplate karata ukidaju se validatori u vozilima javnog prevoza Grada Beograda, čime putnici više nisu u obavezi da svoje karte validiraju, a time stvaraju gužvu pri samom ulasku u autobus.
Stupanjem na snagu novog sistema naplate karata, gde putnici više nisu u obavezi da se zadržavaju ispred validatora, jer validatori više neće postojati, omogućava se ponovno slobodan i jednak ulazak i izlazak putnika, na sva vrata u vozilima javnog prevoza.
N1
Vidi se da se ovaj covek nije nikada vozio javnim prevozom – “slobodan i jednak ulazak i izlazak putnika, na sva vrata u vozilima javnog prevoza” – to je i do sada bio slucaj – svako je ulazio gde je hteo, nije kao da je validator bio samo na prednjim vratima.
“Svi učenici starosti do 19 godina dobijaju besplatan prevoz. To važi i za starije osobe od 65 godina” – Vozilo se i do sada besplatno.
“Šapić je kazao i da će se ukinuti kontrolori” znaci otpustanja. Povecava nezaposl